MAAŞLI İMAM OLMAZ




İmamlara maaş bağlamak  İslam dini ile bağdaşmıyor. Kuran ''sizden ücret almayanlara uyun'' diye emrediyor. Her Müslüman imamlık yapabilir. İmam olmak için özel bir eğitime ihtiyaç yoktur. Suudi Arabistan şeriat ile idare ediliyor ve imamlara maaş verilmiyor. 

İmamlara maaş verildiği zaman, ruhban sınıf ortaya çıkıyor. İslamiyette Ruhban Sınıf yoktur. Bu yüzden maaşlı imam uygulaması, İslamiyet ile bağdaşmıyor.  Devletten maaş almanın, dini bakımdan büyük mahsurları da var. Zira, devlet Kurana göre  haram sayılan ekonomik faaliyetlerden vergi topluyor.  Örneğin faiz üzerinden vergi alıyor. Şarap üzerinden vergi alıyor. Haram matrah üzerinden toplanan para ile imamlara maaş verilmesi, dinin temel prensipleri ile uyuşmuyor.

Nitekim rahmetli din alimlerinden Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk ''Ücretli imam arkasında kılınan namaz geçerli değildir'' diyordu. 

Diğer bir husus ise, katma değer yaratmayanlara ödenen paraların enflasyona neden olmasıdır. İmamlar günde 30 dakika çalışıyor. Asgari ücretliden daha fazla maaş alıyor. Bu durum, ekonomik prensipler ile bağdaşmıyor. İmam maaşları, ekonomiye talep olarak yansıyor. Karşılığında herhangi bir arz söz konusu olmadığı için, ekonomik dengeleri bozuyor. Yeni denge daha yüksek fiyat ile kuruluyor. Ülkemizdeki baz enflasyonun nedenlerinden birisi de imalara verilen ücretlerdir.

İmamlara maaş verildiği zaman, din ile siyaset bütünleşiyor. İmamlar, siyasi iktidarın görevlisi durumuna düşüyor. Felaket o zaman başlıyor. Zira, siyasi iktidarı öven bir imamın bulunduğu cemaatte, muhalif olanlar da var. İktidarı övücü her söylem, muhalif kesimin ''imama olan saygısını'' yok ediyor. Türkiyedeki maaşlı imam uygulaması, imamlara olan saygının kaybolmasına neden oldu. Kasabalarda dahi imamların sözü geçmiyor. Bu durumu fark eden Diyanet, merkezi vaaz uygulaması yapıyor.

Sanayi üretim aşamasına geçen toplumlarda, ateistler  ve deistler çoğalıyor. Aynı zamanda vergi mükellefi olan bu kesim, hizmet almadığı halde devlet bütçesinden imamlara maaş verilmesini kabul etmiyor. Hizmeti kim almış ise, bedelinide onlar ödesin savı kabul görüyor.

Şimdi sırası sizde.  Maaşlı İmamlık konusunda yorumlarınız bekleniyor.

Şinasi Kara